LESSON FOUR

Шинээр vзэх vгс, хэллэгvvд.
A little/ a few
I'll have
Could you.....?

Мєн тvvнчлэн шинээр дараах шинэ vйл vгсийг vзэх болно
give / bring / lend / borrow

Little - with uncountable nouns - бага
Few - with countable nouns - цєєхєн
Жишээ: little water - бага ус
little air - бага агаар

few people - цєєхєн хvн
few tables - цєєхєн ширээ
АНХААР!!!
little/ a little few/ a few
little/ few (without a ) нь илvv vгvйсгэсэн, голсон, чамласан (negative) утгатай байдаг.
Жишээ: Oh, my God! You have little water! - Яанаа, чамд бага ус байна! ( not enough, not much - их биш, хангалттай биш )
He isn't an experienced traveler. He has visited few countries.- Тэр туршлагатай аялагч биш. Тэр цєєн тооны оронд аялсан. ( not many, not enough - олон биш, хангалттай биш )
Мєн илvv хvч нэмэхийн тулд бид very little / very few гэж хэлдэг.
Жишээ: I have very little money - Би их бага мєнгєтэй.
They have very few books. - Тэд их цєєхєн номтой.
A little / a few ( with a) - илvv эерэг утга агуулдаг.
A little/ a few = some, a small amount or small number (хэсэг, бага хэмжээний)
Жишээ: I have a little time to talk before the plane takes off. - Онгоц хєєрхєєс ємнє бидэнд бага ч гэсэн цаг байна. ( хэсэг цаг, ярилцаж амжих хангалттай хугацаа - бага ч гэсэн )
I am happy here! I have a few friends and they understand me very well.-

Би энд жаргалтай байна. Надад цєєн тооны намайг их сайн ойлгодог

найз нєхдvvд бий. ( цєєхєн боловч хангалттай - эерэг утгатай )
АНХААР!!!
Гэвч " only a little / only a few "нь эсрэг утга агуулдаг. ( хангалттай бус, чамлахуйц ) Жишээ: We can't invite many people for the party! We have only a little rice.- Бид олон хvн vдэшлэгтээ урьж болохгvй! Бидэнд зєвхєн жоохон будаа байгаа.
The town was very small and dirty with only a few shops. - Зєвхєн цєєн тооны дэлгvvртэй жижигхэн бєгєєд бохир хот байв.
АНХААР!!!
Та бvхэн 1-р шатны хичээлvvдээр "would like " гэдэг хэллэгийн хэрэглээг анзарч байсан байх. Иимд "like" болон "would like" хоёрын ялгааг дахин давтах болно. "Like" гэдэг vйл vгийг ямар нэгэн юманд дуртай таалагддаг vед хэрэглэнэ.
Жишээ: I like my teacher. - Багш минь надад таалагддаг.
I like strawberry ice cream - Надад гvзээлзэгний зайрмаг таалагддаг.
" Would like " нь зєвхєн ямарваа нэг зvйлийг тэрхэн мєчид авах, хийх сонирхолтой, хvсэж байгааг харуулна.
Жишээ: I would like some milk. - Би сvv уумаар байна.
Одоо харьцуулж vзье.
I like red wine - Би улаан дарсанд дуртай
I would like a bottle of red wine. - Би улаар дарс уумаар байна.
I like shoes with high heels. - Би єндєр єсгийтэй гуталд дуртай.
I would like to buy shoes with high heels. - Би єндєр єсгийтэй гутал худалдаж
авмаар байна.
I 'll have some garlic bread - Би сармистай талх авьяа
I'll have a Sprite - Би нэг спрайт авьяа.
АНХААР!!!
Хvнээс юм зээлж авах тохиолдолд borrow гэсэн vйл vгийг хэрэглэнэ.
Хvнд юм зээлэх тохиолдолд lend гэсэн vйл vгийг хэрэглэнэ.
Otgontsetseg and Batjargal live in a domitory. They are neighbours.
B: Hello, Otgoo!
O: Hi, Batjaa!
B: I am sorry to trouble you, but could you do me a favour?
O: Sure, what happened?
B: I am preparing my lunch and forgot to buy some salt. Could you lend me some?
O: Yes, of course. Just a minute.
O: Here you are.
B: Thank you.
Share on Google Plus

"МУИС"Орхон сургууль

ТА ЯГ ОДОО МУИС-н ОРХОН СУРГУУЛИЙН англи хэлний багшийн 3B ангийн оюутан Н.Баасандоржийн ЦАХИМ ХУУДСАНД ЗОЧИЛЖ БАЙНА. Хаяг: Орхон аймаг Баян-Өндөр сум "ДЭНЖ" баг "МУИС-Орхон сургууль".
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Post a Comment